TM-Creatief Kerstkaart 2022

De design trends in grote maten volgen en net iets voor zijn, zonder de huisstijl uit het oog te verliezen, daar zijn wij goed in!

Al jaren creëren we voor onze opdrachtgevers creatieve en originele Kerst- en Nieuwjaarskaarten. Sinds vorig jaar sturen we ook zelf onze opdrachtgevers en potentiële klanten een kaartje in onze huisstijl.

Heb je een vroege Kerstkaart van ons ontvangen? Zoals je kan zien hebben we ervoor gekozen om bij het creëren van onze Kerstkaart de aankomende trends van 2023 mee op te nemen. Wat deze trends zijn vertellen we hieronder. Hoe we tot onze Kerstkaart 2022 zijn gekomen vertellen we je nu:

Fase 1: Samen in gesprek

We zijn het proces gestart met een regenachtige, maar leuke brainstormmiddag in septemberin Breda. Na het bestuderen van de design trends 2023 zijn we aan het brainstormen geslagen. Aan het einde van de middag hadden we een plan klaar liggen. Nadat we bij de tweede drukkerij akkoord kregen op de mogelijkheid om ons design te drukken hebben we een actieplan gemaakt en ingepland.

Fase 2: De voorbereiding

Herinneringen verzamelen en terug naar vroeger bracht ons op het idee om een kaart te ontwerpen met een foto. Nou, dat was toch een kleine uitdaging zo met z’n tweeën 😉

Met het creëren van de Kerstkaart houden we rekening met de standaard afmeting, zodat we geen extra postzegels moeten plakken. Dit standaard formaat beperkt ons natuurlijk wel wat in ons bewegingsvrijheid dus we kiezen voor een drieluik.

Fase 3: De uitwerking

De foto’s zijn klaar, het drukwerk is binnen en nu kan het (old school) schrijven beginnen. We hebben er dit jaar voor gekozen om onze Kerstkaarten ook als creatief marketinginstrument in te zetten om naamsbekendheid te creëren bij potentiële klanten en om top-of-mind te blijven bij onze opdrachtgevers. Daarom hebben we begin november onze eerste lading Kerstkaarten al verstuurd met de vraag: Hoe wil je je (potentiële) klanten en relaties een fijn nieuwjaar wensen?

Is het je opgevallen dat de kerstballen die zijn uitgesneden precies op het geel vallen van onze kleding? We zijn zelf ontzettend blij met het resultaat en weet je wat het leukste is? We kunnen deze kaarten voor de feestdagen herbruiken met een andere foto en tekst!

Zin gekregen om ook een creatieve Kerstkaart in huisstijl te versturen dit jaar? Bel of mail ons! Hieronder lees je meer over de (design) trends van 2023.

Trends 2023

Aankomend jaar grijpen we, door de onzekere tijden, terug naar wat we kennen en wat ons een gevoel van rust en veiligheid geeft. De natuur is aankomend jaar onze grootste inspiratie.

Ode aan de natuur

Met ode aan de natuur bedoelen we dat vormen organisch, robuust, grillig en daarmee extreem natuurlijk zijn. Zo zien we veel rots-, steen- en keivormen of vormen die handgemaakt lijken. Materialen zijn natuurlijk en milieubewust.

Kernwoorden van deze trend: natuurlijk, verwilderd, krachtig, organisch, grillig, bio-based, duurzaam, circulair, één met de natuur, vergroeid en verbondenheid.

Vintage Folklore

Vintage Folklore staat voor aandacht voor diversiteit en voor de levensduur van een product. Niet weggooien, maar repareren en met liefde weer oplappen.

Kernwoorden van deze trend: Divers, respect voor het product, vintage, aandacht voor de levensduur van het product, bonte verzameling, boerse folklore, zelf maken, creatief, jaren ‘70 invloeden.

Herinneringen verzamelen

We omringen ons graag met herkenbare producten die een troostend gevoel geven.

Kernwoorden van deze trend: poëtisch, teer, nostalgisch, geruststellend, met betekenis, vertrouwd, heinneringen, ambacht, met aandacht, harmonisch, verhalend.

©2024 TM-Creatief.nl - Een samenwerking tussen Joyce Wever & Rob van Houtum